Modireat 91
به وبلاگ بچه هاي مديريت خوش آمدید

شنبه 25 آذر 1391برچسب:, :: 16:35 :: نويسنده : مدير ها

شنبه 25 آذر 1391برچسب:, :: 16:34 :: نويسنده : مدير ها

شنبه 25 آذر 1391برچسب:, :: 16:33 :: نويسنده : مدير ها


بیابان عربی صحرای وسیعی است که که از یمن تا خلیج فارس و از عمان تا اردن و عراق کشیده شده است. این بیابان با مساحت 2.330.000 کیلومتر مربع قسمت اعظم شبه جزیره عربی را اشغال کرده است. غزال، گاو آهوی آفریقایی، گربه‌های بیابانی و مارمولکهای دم تیغ دار تنها بخشی از گونه‌های جانوارنی هستند که خودشان را با محیط اینجا تطبیق داده اند. محیطی که همه چیز تحت تاثیر شن‌های قرمز و ریگ‌های روان کشنده قرار می‌گیرد. هوای اینجا فوق العاده خشک است و دمای هوا به شدت در نوسان است به طوریکه در روز به بیشترین حد گرما می‌رسد و در شب یخ می‌بندد!

شنبه 25 آذر 1391برچسب:, :: 16:31 :: نويسنده : مدير ها

شنبه 25 آذر 1391برچسب:, :: 16:30 :: نويسنده : مدير ها

تنها رودخانه همیشگی «اوکاوانگو» نام دارد که به یک دلتا در شمال غربی می‌ریزد و به وجود آمدن باتلاق‌ها باعث غنای حیات وحش این منطقه شده است. بسترهای رودهای خشک شده قدیمی- به نام اومورامبا- از مسیرهای شمالی اصلی رد می‌شوند و استخرهایی را برای ذخیره باران در فصل بارانی فراهم می‌آوردند. پس این قسمت تبدیل به پناهگاه ارزشمندی برای حیوانات وحشی از فیل تا زرافه و شکارچیانی مثل شیر و چیتا می‌شود. باوجود بودن پلنگ و چیتا پرندگان رودخانه ای نیز به اینجا می‌آیند.
 
«گبی» نام بیابان وسیعی در آسیا است. این بیابان بخش‌هایی از شمال و شمال غربی چین و نیز قسمت جنوبی مغولستان را دربرمی‌گیرد. مرزهای بیابان گوبی در قسمت شمال به کوه‌های آلتای و استپ‌ها و چمن زارها مغولستان محدود شده، از جنوبی غربی به دهلیز هکسی و فلات تبت و از جنوب به جلگه شمالی چین می‌رسد. گبی از نظر مناطق جغرافیایی و زیست بومی ‌به از چندین بخش تشکیل شده که تنوع زیادی از نظر آب و هوایی و موقعیت طبیعی از تنوع زیادی برخوردار است. این بیابان پنجمین بیابان بزرگ جهان است.

اسم گبی در طول تاریخ به عنوان بخش بزرگی از امپراطوری مغول ذکر شده است و چندین شهر مهم در طول جاده ابریشم در آنجا واقع شده است.

شنبه 25 آذر 1391برچسب:, :: 16:28 :: نويسنده : مدير ها

بیابان کالاهاری منطقه وسیع خشکی در آفریقای جنوبی نیمه خشک است که مساحتی بالغ بر 900.00 کیلومتر مربع دارد. که بیشتر «بوتسوانا» Botswana و بخش‌هایی از نامیبیا و آفریاقی جنوبی را به عنوان بخش نیمه بیابانی و منطقه‌هایی وسیع از چراگاه‌های عالی را تحت پوشش قرار می‌دهد که بعد از باران به این شکل می‌شوند.

 
بیابان کالاهاری جنوبی‌ترین بخش آفریقاست و از یک قسمت بیابان و یک قسمت فلات تشکیل شده است. کالاهاری حیوانات و گیاهان مختلفی را در خود دارد و حفظ می‌کند چرا که اغلب بخش‌های آن یک بیابان واقعی نیست. بارش‌های باران کمی‌ در اینجا وجود دارد و درجه حرارت هوا در تابستان به شدت بالاست.
 
در سال معمولا بین 3-7.5 اینچ باران می‌آید. کالاهاری مجموعا 2.500.000 متر مربع  مساحت را در برمی‌گیرد که شامل مناطق «بوتسوانا»، نامیبیا، آفریقای جنوبی است و به بخش‌هایی از آنگولا، زامبیا و زیمبابوه نیز پیشروی کرده است.

شنبه 25 آذر 1391برچسب:, :: 16:27 :: نويسنده : مدير ها

جغد، شترمرغ آمریکایی کوچک، خز پاتاگونیایی، آرمادیلوی کوتوله، پوما یا شیر کوهی، روباه خاکستری پاتاگونیایی، ایگوانای بیابانی، عنکبوت ماده جهنده، گونه‌های متفاوت عقاب و قوش تنوع بسیار کم از حیواناتی هستند که در این منطقه زندگی می‌کنند.

 

شنبه 25 آذر 1391برچسب:, :: 16:25 :: نويسنده : مدير ها

بیابان پاتاگونین که به نام بیابان پاتاگونیا یا استپ پاتاگونیا نیز شناخته می‌شود یکی از بزرگ‌ترین بیابان‌های آمریکاست و هفتمین بیایان بزرگ جهان نیز هست که مساحت آن به 673.000 کیلومتر مربع می‌رسد. بخش عمده آن در آرژانتین واقع شده و بخش‌های کوچکی از آن در شیلی قرار گرفته که مرز آن از غرب به آند و از غرب به اقیانوس اطلس، در منطقه پاتاگونیا در جنوب آرژانتین، می‌رسد.
 
علیرغم آب و هوای بیابانی خشک اینجا تعداد زیادی از حیوانات خطر را پذیرفته و در پانتاگونین زندگی می‌کنند.  برخی از آنها تنها در مناطقی که بیشتر قابل سکونت باشد و تنوع جغرافیایی بیشتری داشته باشد، زندگی می‌کنند. چون در این مکان‌ها غذا بیشتر یافت می‌شود و  آب و هوا نیز بهتر است.
 

م

شنبه 25 آذر 1391برچسب:, :: 16:20 :: نويسنده : مدير ها
درباره وبلاگ

می کوشم. تلاش میکنم. آینده ای میسازم که گذشته ام جلویش زانو بزند! و به اهدافم میرسم...
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان modireat91 و آدرس modireat91.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان